NL EN

Persbericht ISMS en Champignondagen

Persbericht Mei

Een terugblik: ISMS Congres en Champignondagen 2016

Nederland stond in de week van 29 mei tot en met 2 juni geheel in het teken van paddenstoelen. Met het vierjaarlijkse Internationale ISMS Congres en de Champignondagen op de kalender, kregen we als gastland de gehele internationale paddenstoelensector op bezoek. Van leverancier tot wetenschapper, van teler tot marketeer, iedereen was erbij. Een uniek moment voor de organisatie om een de brug te slaan tussen wetenschap en praktijk.

ISMS Congres

Het Internationale wetenschappelijke ISMS Congres bood haar 482 deelnemers meer dan 110 lezingen over diverse wetenschappelijke onderzoeken op verschillende gebieden. Denk aan onderzoek op het gebied van innovatie, substraat en compost, voeding en gezondheid etc. Daarnaast was er tijdens deze 19e editie van het ISMS Congres een speciale sessie lezingen over marketing en consumentenonderzoek.

Naast deze lezingen, waren er diverse internationale keynote speakers aanwezig die hun visie gaven op verscheidene thema’s, waaronder Han Wösten van de Universiteit Utrecht over het maken van alternatieve materialen van schimmels, en Gunter Pauli over de economische, ecologische en sociale impact van gemeenschappen die paddenstoelen kweken. Tijdens de bedrijfsbezoeken op dinsdagmiddag en –avond, werden de deelnemers verdeeld over vier routes waarbij ze een drietal vooraanstaande bedrijven (telers, leveranciers) bezochten die de Nederlandse paddenstoelensector vertegenwoordigen.

Champignondagen

In dezelfde week gingen de Champignondagen 2016 van start. De 34ste editie van deze International vakbeurs vond plaats van 1 t/m 3 juni 2016 in de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch. Dit evenement was ook dit jaar weer een uitgelezen gelegenheid om elkaar te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen en kennis van de nieuwste ontwikkelingen op te doen. Ook dit jaar is de Champignondagen weer gegroeid zowel in aantal exposanten als in het aantal m2 beurs als in aantal bezoekers. Tijdens de Champignondagen presenteerden 87 standhouders hun producten diensten en/of services aan de bezoekers. Hiervan waren 26 internationale standhouders. Een record aantal van 2839 bezoekers uit 78 landen bezochten deze editie van de Champignondagen.

Ambassador of the Mushroom Industry Award
Tijdens de Champignondagen vond voor de tweede keer de uitreiking van de ‘Ambassador of the Mushroom Industry Award’ plaats. Tijdens het Welkomst Event op 1 juni werd deze award uitgereikt aan Roel Dreve, Mushroom Business en Henk van den Top, van den Top Machinebouw BV.

Wij bedanken onze sponsoren, deelnemers, sprekers, bezoekers en standhouders voor hun bezoek aan deze fantastische week voor de Nederlandse paddenstoelensector.

www.isms2016.com

www.champignondagen.nl

Noot voor de pers: wilt u meer weten over het ISMS Congres, de Champignondagen of de paddenstoelensector in het algemeen? Neem dan contact op met:

Piet Lempens (Voorzitter organiserend comité), 06-54315666, piet@hooymanscompost.nl

Eva de Snoo (ISMS Congres): 020-5893232, isms2016@caos.nl

Anoeska Hagenstein (Champignondagen): 06-39699110, info@champignondagen.nl

Op verzoek kunnen rechtenvrije foto’s van beide evenementen ter beschikking gesteld worden.

Mocht u vragen hebben over de Champignondagen, dan kunt u contact opnemen met de beursorganisatie, zij zijn u graag van dienst.

U kunt contact op nemen met het projectteam:
T +31 (0) 888 833450
F +31 (0) 183 614701